SCADENZA DOMANDA CONCORSO                  DEADLINE

6 NOVEMBRE 2020                                               NOVEMBER 6th, 2020

Laser dentistry

Università Cattolica del Sacro Cuore, on behalf of the Faculty of Medicine and Surgery "A. Gemelli" in collaboration with:

• British Academy of Implant & Restorative Dentistry (BAIRD), North Street, Leeds LS2 7PN (UK);
  • Academy of Laser Dentistry (Coral Springs, FL - USA);
  • Laser and Health Academy (LA&HA), Stegne 3, 1000 Lubiana (SLO). VAT 12137928;

establishes the second level international master's degree in Laser Dentistry for the academic year 2020/2021.

The second level international university Master has a duration of one academic year for a total of 60 credits, corresponding to 1500 hours.

The Master aims to provide postgraduated students with an innovative program to enhances their current knowledge and competence to safely apply laser technology in clinical practice, integrating the latest advances in technology and research with the most advanced laser dentistry operating protocols. Academic science and research and high quality clinical protocols are presented by teachers of international standing.

Those who have completed the training course and passed the relative assessment exames (with a mark expressed in thirtieths) will be issued by the Catholic University with a second level University Master's degree in Laser Dentistry.

L’Università Cattolica del Sacro Cuore, per iniziativa della Facoltà di Medicina e chirurgia “A. Gemelli” in collaborazione con:

• British Academy of Implant & Restorative Dentistry (BAIRD), North Street, Leeds LS2 7PN (UK).
  • Academy of Laser Dentistry (Coral Springs, FL - USA);
  • Laser and Health Academy (LA&HA), Stegne 3, 1000 Lubiana (SLO). VAT 12137928,

istituisce per l'anno accademico 2020/21 il Master internazionale di secondo livello in Laser Dentistry.

Il Master universitario internazionale di secondo livello ha la durata di un anno accademico per complessivi 60 crediti, pari a 1500 ore.

Il Master ha lo scopo di fornire ai corsisti un programma innovativo che migliori la conoscenza e competenza per applicare con sicurezza la tecnologia laser nella pratica clinica, integrando i più recenti progressi della tecnologia e della ricerca, con i protocolli operativi più avanzati di odontoiatria laser. La scienza e la ricerca accademica ed i protocolli clinici di alta qualità sono   presentati da docenti di livello internazionale.

A coloro che avranno ultimato il percorso formativo previsto e superate le relative prove di valutazione (con voto espresso in trentesimi) sarà rilasciato dall’Università Cattolica un titolo di Master Universitario di secondo livello in Laser Dentistry.