SCADENZA DOMANDA CONCORSO

28 FEBBRAIO 2020

Clinical endodontics

The calendar years will consist of 5 modules of five days each, plus the final module for thesis dissertation. Partecipants will attend to frontal lessons, hands-on training, seminars and lectures given by national and international opinion leaders in endodontics. Classes will be held in the period between March 2020 and January 2021 in the facility of the A. Gemelli University Polyclinic Foundation starting at 9:00 am and ending at 18:00. Thesis discussion will be heald in March 2021.

Participants are required to attend at least 80% of the total lessons.

The total tuition fee is 10500 euros.

Il calendario si articolerà in 5 moduli da 5 giorni ciascuno dove si svolgeranno lezioni frontali tradizionali e hands-on training. Una giornata, oltre ai moduli sopra descritti, sarà dedicata alla discussione della tesi. Durante i due anni di Master gli studenti parteciperanno a seminari, conferenze e meeting con opinion leaders e a stage nazionali ed internazionali.

Le lezioni si svolgeranno presso le aule della Fondazione Policlinico Universitario "A. Gemelli" con inizio alle ore 9:00 e termine alle 18:00. I partecipanti sono tenuti a frequentare almeno l’80% delle lezioni.

Laboratori /stage/tirocini presso

• Ambulatori di clinica odontoiatrica del policlinico Universitario Agostino Gemelli di Roma
  • Studi Odontoiatrici accreditati (Roma);
  • ICLO teaching and Research center (Arezzo)
  • Labomed Accademy (Amsterdam)