Sustainable agriculture for food quality and environment

Although applications will be evaluated in the order of submission, candidates need to satisfy the English language proficiency requirement in order to submit them. Students who apply to the Sustainable Agriculture for Food Quality and Environment programme satisfy the language requirement if they provide one of the following international CEFR B2 level certificates, issued after 1 January 2016:

• Academic IELTS
    with a score of at least 6.0
  • TOEFL / IBT
    with a minimum score of 65
  • Cambridge Certificates
    First Certificate and higher level
  • An internationally recognised Bachelor’s degree with English as the medium of instruction

L’ammissione alla Laurea Triennale in Sustainable agriculture for food quality and environment è regolamentata in ordine cronologico, ma prevede la verifica della conoscenza della lingua inglese, risultante dal possesso di una delle seguenti certificazioni internazionali di livello B2 del CEFR, rilasciata dopo il 1° gennaio 2016.

• Academic IELTS
    score di almeno 6
  • TOEFL / IBT
    score di almeno 65
  • Certificazioni Cambridge
    First Certificate e superiori
  • Titolo di studio in inglese equivalente al diploma di maturità

Information for those not in possession of the abovementioned entry requirements

• Those who have obtained one of the international certificates indicated above BUT with a lower score than the one required and/or with issue date before 1 January 2016

• Those NOT in possession of any of the abovementioned certificates

can choose one of the following options:

1. Validate their knowledge of English language with the English Language Level Test to be held at the Piacenza Campus by the 24th September 2018.

For info about the date and in order to participate in the Test it will be necessary to send an email to selda-pc@unicatt.it with subject “Test lingua inglese laurea SAFE” indicating the following personal details:

• Family name
  • Given name
  • Place and date of birth
  • Cellphone no.

2. Register for the IELTS test at the Piacenza campus, authorised exam centre, at the next available session.
For information on subscription for the IELTS certificate »

Informazioni per chi non fosse in possesso dei requisiti d’accesso sopra richiesti

• Chi avesse conseguito una delle certificazioni internazionali sopra indicate, MA con punteggio inferiore rispetto a quello proposto e/o data antecedente al 1^ gennaio 2016

• Chi NON avesse conseguito nessuno dei titoli sopra indicati

può scegliere una delle seguenti soluzioni alternative:

1. verificare la propria conoscenza della lingua inglese, attraverso il Test di livello di Lingua inglese, che si terrà nel Campus di Piacenza entro l'inizio delle lezioni.

Per info sulla data e partecipare al Test sarà necessario:
- inviare una mail all’indirizzo selda-pc@unicatt.it con oggetto “Test lingua inglese laurea SAFE
- indicando i propri dati anagrafici:

1. Cognome
  2. Nome
  3. Luogo e data di nascita
  4. Numero telefono cellulare a cui essere contattati

2. conseguire l’IELTS nel Campus di Piacenza, sede di certificazione, nella prossima sessione disponibile.
Per informazioni sull'iscrizione alla certificazione IELTS »

Admission to the programme is by CHRONOLOGICAL order: applications will be evaluated in the order of submission, until all places in the programme have been filled.

1

Read carefully the admissions guidelines and procedure for this programme for information on key dates and deadlines

2

Go to the Online application portal: register as a new user in order to get your login and password details, which will be emailed to you.

3

Select the degree program you are interested in and be sure to follow the instructions carefully to ensure your registration is recorded properly.

Criterio di ammissione dopo aver soddisfatto il requisito linguistico

L'ammissione al corso segue il criterio CRONOLOGICO SEMPLICE: le domande di immatricolazione vengono accolte in ordine cronologico di presentazione, fino ad esaurimento dei posti disponibili.

2

Accedi al Portale di iscrizione ai corsi. Al primo accesso ti verrà chiesto di registrarti. Riceverai una mail con le credenziali

3

Scegli il Corso di laurea che ti interessa e segui le indicazioni che ti verranno fornite per immatricolarti e perfezionare l'iscrizione