Economics and management

Test di ammissione online

AVVISO: Si comunica che in data 3 settembre 2020 (convocazione a partire dalle ore 8.30)  si svolgerà on line  la prova di ammissione della Facoltà di Economia, per il SOLO corso di "Economia  e gestione dei servizi" erogato presso la sede di Roma.

Le  iscrizioni sono possibili dal 4 agosto al 27 agosto 2020.

I candidati riceveranno via mail il giorno 31 agosto l'orario esatto di erogazione del test e le indicazioni necessarie per lo svolgimento della prova che si svolgerà on line. Si raccomanda di seguire le indicazioni che verranno fornite.

La struttura del Test rimane immutata - 48 quesiti a risposta multipla da svolgere in 1 ora nelle quattro aree di Comprensione testuale, Logica, Inglese, Matematica – a cui aggiungere curriculum scolastico (votazioni del III e IV anno nelle materie di italiano, matematica, storia, prima lingua straniera), certificazioni extrascolastiche, eventuali certificazioni lavorative.

É prevista un’ulteriore occasione di prova nel mese di settembre (data da definire), qualora saranno presenti posti disponibili.

La prova può essere sostenuta in diverse sessioni. L'iscrizione alle date successive alla prima verrà attivata solo per i corsi di laurea con posti ancora disponibili.

Admission Procedure - a.y. 2020 / 21

Applicants who are non-native English speakers must provide evidence of English language proficiency. Admission to is conditional upon an entry test (only for students holding an Italian diploma).

Language certificates valid for the admission tests to the degree courses for the Faculty of Economics a.y. 2020/2021

For students holding an International diploma, please send an email to international.inquiry@unicatt.it or visit international.unicatt.it

See the the Admission Procedure for the undergraduate degree programmes at the Faculty of Economics for info on the enrolment, the admission test, transfers and other useful information for candidates.

The written test consists of 48 questions divided into 4 disciplines: mathematics, logic, English and text comprehension.

To help you prepare for the test please find: a demo of the written test and a Syllabus of basic concepts that will be part of the maths test.

The online “Teorema” maths pre-course is available to help you prepare for the test and can be accessed via any browser. We recommend you focus mainly on the "Theorema" modules which will be tested.

To use “Teorema” all you need is a valid e-mail address to register at https://elearning.teorema.cineca.it/login/index.php. Just enter the following code in capital letters: 123TEO.
Having successfully completed the two-step registration procedure (the registration request and its confirmation) you will receive a confirmation message containing the instructions for access to the “Teorema” pre-course.

Periodo per l’iscrizione alla prova di ammissione

Data prova di ammissione

fino al 9 luglio 2020

16 luglio 2020

ONLINE

dal 4 al 27 agosto 2020

3 settembre 2020

SOLO per il corso di "Economia  e gestione dei servizi" erogato presso la sede di Roma

ONLINE

ITALIAN

Online exercise led by Researchers from the Department of Mathematical Sciences, Mathematical Finance and Econometrics.

You are advised to complete the demo test and then proceed to the video.

Simulation I - Mathematics I
Simulation II - Mathematics II

Comprehension - Keys
English - Keys