Sustainable agriculture for food quality and environment

Starting from September 2017, a new undergraduate programme in Sustainable Agriculture for Food Quality and Environment (SAFE) has been introduced.

The new programme, taught entirely in English, aims to instruct students in the innovative principles and techniques of Agriculture, from the fields to the table, to produce safe, sustainable and high quality food.

In particular, high quality “Made in Italy” products value chains will be used as study cases.

This English-taught programme targets both international students who wish to gain a thorough knowledge and practical experience on the application of the ‘Italian model’ along the agri-food value chain, and Italian students dedicated to pursuing an international career path commencing from their undergraduate experience.

First of its kind in Italy

SAFE is the first undergraduate programme of this kind in Italy, entirely focused on agri-food sustainability and its economic and environmental components.

La presentazione di SAFE - Sustainable Agriculture for Food quality and Environment, la nuova laurea triennale completamente in lingua inglese promossa dalla facoltà di Scienze agrarie, alimentari e ambientali della sede di Piacenza

A partire da settembre 2017 è attiva una nuova laurea triennale dal titolo Sustainable Agriculture for Food Quality and Environment (SAFE) interamente erogata in lingua inglese.

Questa nuova laurea si rivolge a studenti desiderosi di apprendere principi e tecniche innovative di produzione, dal campo alla tavola, di cibi di alta qualità, salubri e sostenibili. In particolare, saranno trattati casi studio che rappresentano “fiori all’occhiello” del “Made in Italy”.

La scelta dell’uso esclusivo della lingua inglese nelle varie attività didattiche è funzionale agli studenti stranieri interessati ad approfondire il “modello italiano” del coordinamento verticale delle filiere agro-alimentari e agli studenti italiani interessati a dare alla loro formazione una spiccata caratterizzazione internazionale già a partire dalla laurea triennale.

E’ il primo corso di laurea di questo tipo in Italia focalizzato sulla sostenibilità agro-alimentare e le sue componenti economiche ed ambientali.

Follow us on social media

iCatt - Your Personal Page

Per meglio orientare i ragazzi a scegliere un percorso di studi che tenga conto delle passioni e degli interessi: incontri, corsi e momenti di confronto

Vai al percorso